diumenge, 26 de maig del 2013

Relacionant número i quantitat



El memoritzar una sèrie numèrica és relativament fàcil, que s'ha aprés de manera gairebé mecànica a força d'anar repetint els números.
El reconèixer els números, (jo almenys parlo pel nostre cas,e?) també és fàcil, perquè podríem parlar d'una memòria visual o d'associar un número (referint-nos al símbol, la forma) amb un nom.
Però saber el valor numèric que té un número em sembla molt complexe, difícil d'entendre i (per segons quines edats...en el nostre cas, la peque no ha fet encara els 2 anys i mig) difícil de veure el concepte de quantitat.

És cert que el concepte de "1" i "2" i "molts", la Ona el té clar. Però a part d'això res, i suposo que encara és massa aviat per comprendre-ho, però nosaltres ens hem anat endinsant en aquest món tant complex, fent-ho d'una manera molt visual, perquè entengui que no es el mateix "1" que "5", per exemple...

(Si hi ha algun expert en la matèria que m'hagui de corregir, si us plau, que ho faci...estaré molt agraïda....
i si hi ha algú que saps altres activitats, estratègies o maneres de plantejar-ho....també estaré encantada de saber-ne més.... )

Doncs, seguim....això vam fer nosaltres: Vam preparar una cartolina amb dues columnes i cinc files.
A la primera columna escrivim els números i a la segona, dibuixem la silueta o contorn d'uns animals (les quantitats corresponents al número que li correspon).



L'activitat en si, és molt senzilla. Es tracta de reconèixer la silueta, buscar l'enganxina corresponent i col·locar-la al lloc.
De manera visual, hem intentat que la Ona es doni compte que a cada número li correspon una quantitat, un valor i que cadascú té el seu.


A més, ens hem fixat per reconèixer el contorn i endevinar de quin animal es tractava. I això, l'engrescava per voler saber si dintre del pot n'hi havien més d'iguals o no i després fixant-se si hi havien siluetes encara sense posar la seva enganxina.



La Ona s'ho ha passat molt bé....pensava que potser s'agoviaria i la deixaria a mitges, però no...les enganxines sempre són un interès molt potent i resulta que el fet de contar amb el dit la fila, també li ha resultat molt motivant.

Bon diumenge!!

5 comentaris:

  1. Hola! Tens un premi esperant al meu bloc, felicitats!: http://catacricatacrac.blogspot.com.es/2013/05/otro-premio-para-catacricatacrac.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies i no es mereixen!

      A veure si em poso a publicar-lo ben aviat!1
      Muxets!!

      Elimina
  2. En Pau també té més interes pels num que per les lletres, així que fa dies que pensava en alguna activitat per a que entengui el concepte. Potser posem la teva en pràctica! Personalment penso que 2,5 anys és aviat, però cada nen té el seu ritme. En Pau tampoc els ha fet encara i és ell que em demana de contar-ho tot. Així que val la pena aprofitar-ho! Molt bona idea!

    ResponElimina
  3. Una manera divertida d'aprendre matemàtiques! Les enganxines sempre triomfen!

    Et segueixo.

    Petonets!
    Sònia

    ResponElimina
    Respostes
    1. si, si....en aquesta casa no poden faltar gairebé mai!!
      Muxets!

      Elimina

Deixa el teu comentari